استاندار یزددر بررسی مسائل فرهنگی دانشگاه های استان:دانشگاه منشا تحول و توسعه جامعه


یزدفردا "استاندار یزد در نشستی كه به منظور بررسی مسائل فرهنگی دانشگاه های استان با حضور رؤسا و نمایندگان نهادهای ولی فقیه و فرهنگی دانشگاه ها در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، دانشگاه ها را منشا تحول و توسعه جامعه دانست.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی استانداری یزد، " محمد رضا فلاح زاده " در این نشست با اشاره به حضور جوانان پر شور و با انرژی در دانشگاه ها مدیریت و اداره این مراكز را كاری پرزحمت و قابل تقدیر عنوان كرد.
وی برگزاری برنامه های یادواره شهدا، اعتكاف دانشجویی، برپایی اردوهای راهیان نور، تدفین شهدا و اجرای مراسم های دینی مذهبی در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، جهاد و شهادت را از جمله اقدامات مفید و ارزشمند فرهنگی دانشگاه ها برشمرد.
فلاح زاده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص تهدیدات دشمن بر علیه ایران گفت: در زمان كنونی تهدید اصلی بر علیه كشور تهدید نرم است و میدان مقابله با تهدیدها و جنگ نرم محیط دانشگاه ها می باشد.
وی افزود: اقدام در عرصه جنگ نرم جهادی است كه جهاد اكبر و جهاد اصغر را در بر می گیرد.
استاندار یزد گفت: دشمن از پیشرفت علمی كشور ایران وحشت دارد و به دنبال ترویج فرهنگ ابتذال غربی در جامعه است كه در این رابطه از محیط دانشگاه ها نیز برای اجرایی كردن اهداف خود استفاده می كند.
وی افزود: لازمه فرهنگ سازی عفاف و حجاب اجرای كامل و بدون وقفه قوانین می باشد.
وی نقش اساتید در تربیت دانشجویان را نقشی مهم و بر جذب اساتید ارزشی و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد.
استاندار اضافه كرد: جهت گیری كمیته دانشجویی باید به سمت بررسی مسائل فرهنگی دانشگاه ها سوق داده شود.
در این نشست مقرر شد تهیه و تدوین برنامه جامع مباحث فرهنگی دانشگاه ها در دستور كار دانشگاه های استان قرار گیرد.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا